Start Baza wiedzy Certyfikacja Certyfikowane meble biurowe – dlaczego warto?

Certyfikowane meble biurowe – dlaczego warto?

Wybór odpowiednich mebli biurowych to często trudna decyzja dla kupujących. Dlatego w niniejszym artykule postaramy się wyjaśnić dlaczego ważne jest dobieranie do biur mebli certyfikowanych.

Styl to nie wszystko

Jednym z głównych czynników przy wyborze mebli biurowych jest oczywiście ich wygląd i estetyka, ponieważ biuro często bywa wizytówką firmy. Jednak nie tylko wygląd powinien pełnić główną rolę podczas wyboru. Ze względów bezpieczeństwa i ergonomii pracy, normy przewidziane dla mebli biurowych uwzględniają wymagania związane ze specyfiką ich użytkowania. Powinniśmy więc zwracać uwagę na meble certyfikowane, poddane odpowiednim badaniom przewidzianym w normach, uzyskując tym samym pewność, że produkt nie tylko wygląda dobrze, ale będzie też wytrzymały i bezpieczny dla pracowników.

Brak certyfikatów - problemy

W INT badamy i certyfikujemy meble, dlatego zdajemy sobie sprawę z tego, co może się wydarzyć kiedy wyrób nie spełnia wymagań norm. Poniżej wymieniamy przykłady problemów jakie występują z meblami biurowymi, które nie zostały poddane restrykcyjnym badaniom i certyfikacji:

  • Szafy lub kontenerki na dokumenty tracą stabilność, ze względu na zbyt głębokie szuflady na dokumenty. Grozi to przewróceniem na pracownika i w efekcie uszczerbkiem na jego zdrowiu.
  • Kontenerki niewyposażone w mechanizm blokady szuflad, mogą również wywrócić się na pracownika, podczas gdy otwarte zostaną jednocześnie dwie lub więcej szuflad.
  • Niewłaściwe wymiary biurek mogą powodować, że pracownik ma za mało miejsca na monitor lub nogi.
  • Krzesła z nieergonomicznym oparciem dla kręgosłupa, bądź nieposiadające wymaganej regulacji, powodują problemy z kręgosłupem i układem krążenia.
  • Półki regałów, które nie są przystosowane do biura, załamują się pod obciążeniem spowodowanym dużą liczbą dokumentów.
  • Zawiasy meblowe i prowadnice szuflad mogą nie wytrzymać intensywnego użytkowania mebla, jakie ma miejsce w biurze.
  • Przegrody stosowane do odgradzania stanowisk pracy, mogą się przewracać, nie spełniając wymagań dotyczących stabilności.

Tego typu problemów może być zdecydowanie więcej, jeśli kupiony mebel okaże się nieprzystosowany do pracy biurowej.

Kwestie ergonomii również ważne

Ergonomia i bezpieczeństwo stanowiska pracy biurowej są kolejnymi czynnikami, na który należy zwracać uwagę przy wyposażaniu i projektowaniu biura. Według normy PN-EN ISO 9241, stanowiska powinny pozwalać użytkownikowi na wykonywanie obowiązków w sposób komfortowy i efektywny. Wybór mebli i sprzętu powinien być dokonywany biorąc pod uwagę zakres obowiązków i potrzeby użytkownika. Więcej na temat podstawowych wymagań ergonomicznych znajdą Państwo w naszym artykule „Ergonomia pracy zdalnej”.

Badania i certyfikacja mebli

W naszym laboratorium badawczym wykonujemy m.in. badania mebli biurowych (krzeseł, biurek, stołów konferencyjnych, itp.). Każdy mebel poddawany jest badaniom opisanym w odpowiednich normach dla niego przeznaczonych. Po pozytywnym przejściu badań i ocen w laboratorium oraz jednostce certyfikującej, wydawany jest certyfikat. Posiadając certyfikat producent zobowiązuje się do powtarzalności produkcji mebli z certyfikowanej linii, czyli do wytwarzania mebli identycznych jak reprezentant poddany certyfikacji. Kupujący może więc mieć pewność, że wybiera dobry produkt.

Jakie certyfikaty są wiarygodne?

Zdecydowanie wiarygodne są certyfikaty akredytowane, to znaczy ze znakiem jednostki akredytującej. W Polsce akredytację nadaje Polskie Centrum Akredytacji (PCA) i to właśnie znaku PCA należy szukać na certyfikatach. Akredytowane jednostki certyfikujące wyroby podlegają nadzorowi i ocenie, co gwarantuje rzetelny proces certyfikacji.

Jak sprawdzić czy mebel jest certyfikowany?

Takie informacje najlepiej uzyskać od samego producenta lub sprzedawcy. Certyfikat uzyskany na meble stanowi dla producenta ważny element marketingowy, dlatego nie powinien sprawiać problemów z jego okazaniem, jeśli rzeczywiście go posiada. W razie wątpliwości co do okazywanych certyfikatów, zachęcamy do kontaktu z nami w celu zweryfikowania jego ważności.

INT Sp. z o.o.
ul. Międzyleska 4
50-514 Wrocław
+48 71 716 55 00 +48 71 716 55 00

NIP: 897-175-19-60

KRS: 0000332084

REGON: 020960279

Certyfikacja

Inspekcje

Badania

Realizacja: montownia.com