Start Baza wiedzy Place zabaw Regulamin placu zabaw

Regulamin placu zabaw

Regulamin placu zabaw to zbiór informacji i zasad, które właściciel placu zabaw wprowadza na obiekcie. Zazwyczaj ma formę tablicy, na której znajduje się treść, bądź piktogramy przedstawiające zakazy i ewentualne przyzwolenia, bądź i jedno i drugie. Ile placów zabaw tyle regulaminów, a jakie są właściwie wymagania co regulaminu placu zabaw?

Czy na placu zabaw musi być regulamin?

Tak, na każdym placu zabaw powinien znajdować się tzw. regulamin placu zabaw. Zgodnie z normą PN-EN 1176-7 na placu zabaw należy umieścić dobrze widoczne oznakowanie (piktogram, symbol graficzny), zawierający informacje na temat placu zabaw.

Co musi zawierać regulamin placu zabaw?

Norma PN-EN 1176-7 podaje, że regulamin placu zabaw „zawiera następujące informacje:

  • ogólny numer telefonu alarmowego;
  • środki lub metody kontaktu z personelem zajmującym się konserwacją (najczęściej jest to zarządca/ administrator placu zabaw), może być np. numer telefonu, adres e-mail, adres internetowy;
  • nazwę placu zabaw;
  • adres placu zabaw lub współrzędne GPS;
  • inne istotne lokalne informacje, jeśli mają zastosowanie.”

Zgodnie z powyższym, nie ma obowiązku szczegółowego rozpisywania zasad panujących na obiekcie, a jedynie konieczne jest podanie podstawowych informacji o placu i kontaktu do zarządcy, czy innej osoby zajmującej się placem.

Oczywiście nie ma nic złego we wprowadzaniu dodatkowych zapisów, natomiast ważne żeby nie wprowadzały one nikogo w błąd, bądź zbytnio nie straszyły. Koniec końców, chodzi w tym wszystkim o zabawę, prawda?

Błędne zapisy na regulaminach

Właściciele placów zabaw najczęściej nie wiedzą co musi się znajdować w regulaminie, a w sprzedaży występują regulaminy mające dziesiątki zasad. Te co wyglądają „srogo” wydają się w pierwszej chwili dobrym zakupem. Wiele z regulaminów posiada jednak zapisy wprowadzające w błąd lub niezgodne z prawem, np. „Za bezpieczeństwo dzieci znajdujących na placu zabaw odpowiadają opiekunowie”. Nie jest to jednak prawda i taki zapis nie zwalnia właściciela obiektu z odpowiedzialności. Za bezpieczeństwo i stan techniczny urządzeń na publicznym placu zabaw odpowiada właściciel, a wynika to z przepisów Prawa budowlanego.

Kto ustala regulamin placu zabaw?

Regulamin placu zabaw ustala właściciel lub zarządca obiektu. Można samemu stworzyć regulamin lub skorzystać z gotowych rozwiązań jakie oferują, np. producenci placów zabaw. Ważne żeby zawierał co najmniej wymagania normy PN-EN 1176-7, przedstawione przez nas powyżej.

Gdzie zamieścić regulamin placu zabaw?

Żadne przepisy lub normy nie mówią o tym, gdzie ma się znajdować regulamin placu zabaw. Norma wskazuje tylko, że regulamin ma się znajdować na placu zabaw. Większość właścicieli umieszcza regulamin zaraz przy wejściu na plac, np. obok furtki. Bywa i tak, że na placu znajduje się więcej regulaminów, jeśli jest więcej niż jedno wejście.

Regulamin placu zabaw INT

Przygotowaliśmy dla Państwa projekt przyjaznego regulaminu placu zabaw. Różni się znacząco od regulaminów dostępnych na rynku, jednak zawiera niezbędne zapisy wymagane normą. Jeśli są Państwo zainteresowani pozyskaniem takiego regulaminu, to zapraszamy do kontaktu!

INT Sp. z o.o.
ul. Międzyleska 4
50-514 Wrocław
+48 71 716 55 00 +48 71 716 55 00

NIP: 897-175-19-60

KRS: 0000332084

REGON: 020960279

Certyfikacja

Inspekcje

Badania

Realizacja: montownia.com