Posiadamy nowocześnie wyposażone laboratorium badawcze, akredytowane przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA). Działamy zgodnie z normą ISO/IEC 17025:2018. Zachęcamy do sprawdzenia naszych możliwości.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 27.10.2023 poz. 2442, zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, grupa norm PN-EN 1176 dotycząca placów zabaw, została oficjalnie wpisana w artykuł 40 prawa budowlanego. Oznacza to, że właściciel placu zabaw ma obowiązek dopełnić wszystkich wymagań znajdujących się w normach.
Dodatkowo wprowadzono wiele innych, nowych wymagań, a także zmieniono obowiązujące przepisy.
Zgodnie z wymaganiami zarządca placu zabaw ma obowiązek przeprowadzać następujące kontrole placu zabaw:
Ze względu na zachowanie bezstronności wprowadzono konieczność rozgraniczenia osób/firm odpowiedzialnych za poszczególne prace, związane z placami zabaw. Poniższe zadania należy zlecać osobnym jednostkom:
Oznacza to, że jedna osoba / firma nie będzie mogła już wykonywać kontroli, a następnie naprawy danego placu zabaw. Należy pamiętać o tym warunku formułując wymagania do przetargów.
Wprowadzono również zmiany w istniejących do tej pory zapisach oraz dodano nowe wymagania dotyczące placów zabaw. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich:
W tym artykule przytoczyliśmy jedynie niektóre zmiany. Wszystkie osoby zainteresowane zgłębieniem tematu, zapraszamy na szkolenie poświęcone wszystkim zmianom w przepisach prawa, w kontekście obiektów jakimi są place zabaw. Informacje o szkoleniach oraz zapisach znajdą Państwo TUTAJ.
O czym należy pamiętać mając pod opieką plac zabaw? Jak właściwie nim zarządzać i na co uważać?
Kompetencje osób wykonujących przeglądy placów zabaw.
NIP: 897-175-19-60
KRS: 0000332084
REGON: 020960279